Friday, January 16, 2015

Sad song: The End Of The Judgement Day




Dengarlah suaraku kian hancur,
Masih lagi ak menyanyi,
Di dunia ini semua orang semakin lenyap,
Semua warna semakin pudar,
Semua yang ku lihat hanya kelam.

Suaraku telah hancur,
Masih lagi aku menyanyi,
Aku sangat kesunyian,
Sepanjang hidup aku seorang yang sangat kesepian.

Hujan mulai menitis
Dan jangan kau katakan padaku
Duniaku juga akan hancur.

Kenapa matahari ku lihat gelap?
Mengapa langit menangis dalam kesedihan?
Aku juga tidak pasti…
Dan sekarang aku hanya sendirian,
Hujan dan aku berpelukan,
Sehingga malam menjelang.

Original song;
Sekaiha Kieru (The world Is Disappearing)

 By;
Hatsune Miku as (Dark Append) & Megurine Luka from Vocaloid.

Malay translation by me.

I don’t know why I’m feeling sad lately.  Sign Of The Judgement Day are spreads in everywhere…
I choose this song to represent about my sad feels how I view the worlds happen around us recently.

Pembunuhan
Bencana alam
Perang
Hiburan Yang Berleluasa ( Artis Wanita melebihi Lelaki)
Wabak
Kerajaan Yang Merasuah
Fitnah berleluasa (Fitnah Dajjal)
Serta Penentang Nabi Muhammad SAW.

Kenapa? Doshite?  WHY?
Kenapa semua ini terjadi?
Aku sangat ketakutan.

Seandainya Zaman Khulafa Ar-Rasyidin bisa diundur semula…
...
Wahai Rasulku Muhammad SAW… betapa aku merindukan kepimpinanmu.

No comments:

Post a Comment

I Love All My Followers ^_^

Entry Babab.net

hatsune_miku_cursor

Singing Hatsune Miku

snow_pink

cute_anime_girl_bottom_left

cute_anime_girl_top_right

Streampad