Monday, January 12, 2015

Kenali Maksud Feedback





Pembaca di sini pasti sudah sering mendengar perkataan "feedback" kan? Bagi yang belum mengetahui erti serta fungsi ayat tersebut, disini K akan berkongsi sedikit maksud dan maklumat terperinci mengenai ayat “feedback” dan beberapa ayat lain dalam dunia maya/komunikasi untuk memudahkan pembaca mengenali maksudnya.

Kata feedback bererti "maklum balas" atau bahasa mudahnya adalah "pandangan atau pendapat".

Ianya juga bermaksud respon/maklum balas kembali atau dalam dunia komunikasinya lebih dikenali dengan istilah “feedback” iaitu isyarat atau pandangan yang berisi kesan dari penerima pesan dalam bentuk verbal mahupun nonverbal. Tanpa respon kembali, pengirim respon tidak akan tahu kesan responnya terhadap si penerima respon. Hal ini penting bagi pengurus atau pengirim respon untuk mengetahui apakah pesan sudah diterima dengan pemahaman yang benar dan tepat.

Feed adalah sebuah format data bertipe XML yang digunakan untuk memberi tahu pengunjung tentang update terbaru dari sebuah website secara berskala.

Manakala
RSS adalah sebuah file berformat XML untuk sindikasi yang telah digunakan dari kebanyakan laman web berita dan weblog.

Feedback sangat diperlukan bagi semua orang. Misalnya jika seseorang itu mempunyai sebuah produk lalu ingin mempersembahkannya dihadapan beberapa orang. Ketika sudah selesai persembahan, mereka akan meminta pendapat ataupu disebut “feedback” dari orang-orang tersebut.

Feedback yang kita dapatkan akan sangat berguna untuk membuat produk kita semakin bagus dan bermanfaat untuk pengguna.

Jadi, jangan ragu untuk menerima feedback agar apa yang kita kerjakan menjadi semakin bagus dan memuaskan.. Selamat mencuba ya ^_^

No comments:

Post a Comment

I Love All My Followers ^_^

Entry Babab.net

hatsune_miku_cursor

Singing Hatsune Miku

snow_pink

cute_anime_girl_bottom_left

cute_anime_girl_top_right

Streampad