Tuesday, July 15, 2014

9 Reason Why I'm Still SINGLE?




1.    Sukar bergaul dengan makhluk bernama LELAKI
-       Exactly. Berdiri dekat pun aku dah mula nervous sampai berpeluh. Tak tahulah sebab apa but surely bila nampak too much guy around me pasti aku akan lalu cepat2. Pandang sekilas pun aku tak berani.

Seperti yang pernah dijelaskan oleh Saidatina Aisyah,

Sebaik-baik wanita adalah wanita yang tidak dipandang dan tidak memandang”.

Bukan nak cakap aku ni wanita yang baik2 namun dah lumrah seorang manusia kan. Dari zahir lagi sikap aku memang macam ni. Nak wat camne?

2.    Masih naif dan belum kenal maksud CINTA
-       May…be. Coz aku tak layan drama2 cinta Korea. Too much emotional part then made us cry. Hey, just waste my tears! But honestly aku memang tak ada feel emotional langsung tengok drama2 cinta ni, malah rasa pelik pulak bila tengok kakak aku yang sampai dapat diperah air matanya SATU TUALA terutamanya part ENDING citer Hindustan. Tapi bila tengok citer Jepon kanak2 yang suka pelihara haiwan cam Snow Prince, The Story Of Mari And The Three Puppy, Helen The Baby Fox… bab tu pulak aku menangis sampai my eyes get pluffy T_T cinta sesama manusia… atau kasih sesama haiwan… I’m getting confused now, which one is TRUE LOVE? I am human, but I love pet more.

But as well as Prophet SAW ever said,

“Barangsiapa yang mendekati ciptaan Tuhan maka dia paling dekat dengan Tuhan”.

Uztaz Azhar Idrus pun pernah cakap,

“Tak payah tengok drama2 barat. Buang masa. Daripada dok tengok drama2 barat, bagus tengok National Geographic, Animal Planet. Semok berlawan ngan ikan paoh. Haa…”

kan, kan… haa… but for me. Love is always complicated.

3.    Terlalu dikongkong oleh IBU BAPA
-       Soalnya disini, mereka satu2nya parents yang aku punya jadi harus menurut dong ajaran dari yang tua. Lagian, menderhaka pada orang tua itu perkara yang dimurkai Allah. Parents ku nggak terlalu mengongkong sih tapi AMARAN untuk kenalan dan dekat sama cowok itu nggak lekang dari mulut. Bisa berteman tapi punya had dan batas. Kerna itu aku jadi cewek yang hanya berteman sama blog hampir setiap malam, soalnya kami tidak diizin keluar malam melainkan jika keluar sekeluarga pake mobil ataupun ditemanin sama kakak-kakak.

4.    Masih bersikap KEANAK-ANAKAN
-       Not 100% but admittedly 80%... YUP! Hey, I am the Otaku. Mana mikir soal relationship. Janji layan anime and kept reading manga. Yeah! Coz Otaku always “Anime Forever, Boys/Girls… Whatever” hahaha… (THUMBS UP)

5.    PHOBIA LELAKI
-       Justeru aku juga tidak pasti soal itu.

6.    Tiada citarasa terhadap lelaki / GAY/LESBIAN
-       Aku seorang yang sangat menghargai nilai sebuah persahabatan dan pernah menangis sebanyak 3 kali saat 3 teman sepermainanku yang rapat meninggalkan zaman bujang mereka melangkah ke alam rumahtangga. Namu perasaah hibaku nggak lama. Yah… masih aja bisa ketemu setiap hari namun apa yang pilu setiap kali ada acara, Cuma aku yang datang tanpa teman. Paling selalu, adikku yang nemanin. Itu nggak bereerti aku seorang bi, ya kan? Tapi kalau bicara soal artis kegemaran 9/10 idolaku artis perempuan. Nggak banyak yang laki2 tapi dengarin dulu pointnya disini. Ini kerna idola perempuan yang aku sanjung bukan kerna aku memuji kecantikan mereka tapi kerjaya mereka sebagai seorang wanita yang bekerjaya tinggi hingga digelar success ladies kaya’ Tyra Bank, Kimora Lee Simmon, Ann Ward, Amber Chia and Michelle Yeoh. Bukan setakat punya wajah cantik, tapi its all about talent. See.. I’m not looking for their good looking faces jadi itu tidak beerti aku seorang bi.



7.    Terlalu mengejar KERJAYA dan mengutamakan CITA-CITA
-       Mungkin juga kali, soalnya aku masih berharap menjadi seorang saintis muda dalam penyelikan alam terutamaya hidupan lautan. Aku itu penasaran bangat yang namaya lautan. You know guys, I am the one who’s fucking love about science. Walaupun aku punya Sijil yang hanya cuma bertaraf SPM tapi minatku pada penyelidikan nggak pernah pudar. Walaupun aku tidak bisa ke kolej kerna biaya yang too expensive, bagiku that’s enough just to have 3 main channel at home, Discovery Chanel, Animal Planet and National Geographic. I’m not just watching, but I’m learn.

Bagi siapa yang pernah nonton Crime Scene Investigation (CSI), seorang staffnya juga pernah menyoal kepada yang berminat menyertai CSI,

“ Do you have deep knowledge about science?”
“NO.”
“ Do you watch Discovery Channel?”
“Everyday.”
“Okay. That’s enough.”

How easy! I think I wanna join it. So to all people out there who wish to become detective someday, no need experience about study. If you ever watch Detective Conan The Series, Congratulation, you are already ACCEPTED!

8.    Terlalu MEMILIH
-       Walaupun aku suka lelaki Jepon yang sehandsome Hideaki Takiezawa, secomel Ono Satoshi tapi itu tak means aku nak kawen lelaki Jepon. Kalau dah jodoh aku kawen ngan BOY Jepon,  Alhamdulillah. Jarang gadis Melayu kawen lelaki Jepon. Lelaki Melayu kawen gadis Jepon, itu aku pernah dengar. Tapi siap sedia lah kalau ada orang2 kampung yang racism when it comes to Japanese, pasti diorang teriak “TERRORIST” siap dengan senapang gajah beserta samurai buat penggal kepala orang Jepon yang datang kt Malaysia. But don’t worry, my parents is open-minded person. Orang yang tak bertamadun je yang masih simpan dendam bertahun-tahun lamanya hingga sekarang. Hey, Jepon dah insaflah! Apasal aku cakap pasal Jepon pulak ni adoii… back to the topic again, actually kalau nak tahu taste aku of coarsely lelaki sejati ARABIA, Omar Bolgan Algala. Haaa… wajah high class tuu, payah nak cari, satu dalam sejuta. Insyaallah… Tuhan perkenankan doaku, Aminn… but what worse lately, aku mimpi artis Korea Hero Jaejong lamar aku. Eeiii… meremang bulu roma. Ni Kpop Wave punya pasal lah ni, apesal boleh terjebak kat aku. Aku tak minat Kpop pun.



9.    Menanti JODOH yang DITETAPKAN
-       Itulah yang sebaik2 hal bagi mereka yang masih belum punya pacar. Sabar… kerana sabar itu separuh dari iman. Bagi yang masih single di luar sana, don’t worry be happy kerna jodoh anda belum lahir barangkali. Dan ku akui aku juga bukan gadis single. Kiri kanan dijaga Malaikat, luar dalam dipelihara Allah SWT. Cinta tak perlu dicari, ia akan datang sendiri. Cinta sejati tidak semestinya kedua-dua pasangan sentiasa bersama kemana-mana tapi disaat ketika kedua-duanya berjauhan namun sentiasa mengingati satu sama lain dalam setiap doa mereka, itulah cinta sejati yang hakiki. Aku tidak perlu lelaki kacak, pandai bermain kata2 mahupun lelaki2 berduit. Hanya satu pintaku dalam setiap sujudku, menerima aku apa adanya mau yang baik atau yang buruk, penyayang serta kasih pada haiwan itu harus, kemudian menyayangi dan menjagaku lebih dari aku mencintainya dan apa yang penting keikhlasannya mencintaiku kerana Allah SWT. Apa mungkin ada Pria yang sebegitu? Nggak ada yang mustahil jika Allah berkata Kun Faya Kun “Jadi, maka jadilah ia”. Sesungguhnya Dia yang Maha Mengetahui segala  kehendak hambanya. Maka kerna itu aku tidak putus berdoa meminta Jodoh yang telah ditakdirkan buatku. Semoga Allah mengabulkan permintaaku, Amin ya rabbal alamin..



Images Credit : mrwallpaper.com/vi.sualize.us/yousaytoo.com

No comments:

Post a Comment

I Love All My Followers ^_^

Entry Babab.net

hatsune_miku_cursor

Singing Hatsune Miku

snow_pink

cute_anime_girl_bottom_left

cute_anime_girl_top_right

Streampad