Sunday, June 22, 2014

Cosplayer Lelaki Tercantik Dunia : Kiyoshi Sakurazaka



Namanya sebenarnya memang kedengaran seperti orang Jepun, tapi Kiyoshi sebenarnya berdarah asli dari negara tembok besar China. Pemilik wajah cantik dan unik ini sering mengikuti acara cosplay di beberapa daerah namun setiap kali bercosplay, Kiyoshi selalu bercosplay gadis aka crossdresser. Menurutnya pada kali pertama menceburi bidang cosplay, Kiyoshi merasakan dirinya tidak padan dan sesuai dengan dengan cosplay lelaki lalu mencuba cosplay perempuan. Hasilnya, kerjayanya sebagai cosplay lelaki yang bercosplay perempuan dan tidak pernah bercosplay lelaki mendapat sambutan dari penggemar-penggemar cosplay.






























Salah satu pengaruh kepopularan Kiyoshi ialah timbulnya pelbagai kontroversi di beberapa laman sesawang termasuk forum-forum web yang menyatakan gender Kiyoshi adalah TIDAK JELAS dan sehingga kini jenis gendernya masih menjadi tanda tanya serta menjadi perbicaraan yang hangat di beberapa forum yang mempertahankan Kiyoshi ialah lelaki manakala sesetengah pihak/blogger teutamanya (Indonesia blogger) yang tidak bertanggungjawab sering membuat pertikaian dengan pelbagai bukti/gambar yang mendedahkan bahawa Kiyoshi ialah wanita.


Walaubagaimanapun, ia sama sekali tidak menjejaskan kerjaya Cosplayer Lelaki Tercantik Dunia ini, malah dengan sikap Cosplay yang professional, Kiyoshi mengganggap ini sebagai salah satu permainan publisi murahan antara peminat dan bukan peminat dan hasilnya salah satupun daripada mereka tidak mendapat faedah daripadanya dengan menuduh Kiyoshi seoarng cosplayer yang tidak jelas jantinanya. Namun apa yang penting bagi Kiyoshi, dia sentiasa melakukan yang terbaik buat peminat-peminatnya dan tidak kisah tentang gossip-gosip lucu yang menimpanya dalam bekerjaya sebagai seorang cosplay.


Namun apa yang pasti, jika memang benar dia seorang perempuan, dia bukan seorang gay/bi, kerana hakikatnya dalam kehidupan realiti Kiyoshi jelas sudahpun mempunyai teman wanita seperti yang banyak diketahui umum mengenai gambar yang sering diuploadnya bersama teman wanitanya dan ternyata itu ialah bukti Kiyoshi Sakurazaka bukan wanita tetapi merupakan LELAKI SEJATI.


Berikut merupakan Profile lengkap Kiyoshi Sakurazaka yang dirujuk dari internet;


Nama  Cosplay: Kiyoshi Sakurazuka
Nama sebenar : Che Ying Zhong
Tarihk Lahir : April 4, 1984
Ketinggian : 160cm
Berat : 40kg
Jenis Darah : A
Starsign : Aries
Jantina : Male
Temppat Lahir : Hunan, China
Graduasi : Institutsi Teknologi Beijing. 





Kiyoshi Sakurazaka In Daily Life










Credit images goes to some various site as well as ;
archive.kaskus.co.id/jcul.com/kidenmywapblog.com/kiyoshisakurazaka.blogspot.c/minniealmighty.blogspot.c/
moodblood.wordpress.c/nextgameration.blogspot.c/lelakitercantikdunia_billyinfo18.wordpress.c/reiichirechi.blogspot.c/
serbainfolengkap.blogspot.c/suryohadiprakoso.wordpress.c.

No comments:

Post a Comment

I Love All My Followers ^_^

Entry Babab.net

hatsune_miku_cursor

Singing Hatsune Miku

snow_pink

cute_anime_girl_bottom_left

cute_anime_girl_top_right

Streampad