Tuesday, July 01, 2014

Akuma No Riddle Anime



 Akuma No Riddle juga dikenali sebaagaai Riddle Story Of Devil ialah siri manga Jepun yang dituliskan oleh Koya Yun dan diilustrasikan oleh Minakata Sunao. Siri manga ini mula disiarkan secara bersiri majalah NEWTYPE. Kadokawa Shoten pada September 2012. Tankobon yang pertama diterbitkan 9 Julai 2013 dan tankobon yang kedua diterbitkan pada 10 Mac 2014. Adaptasi anime diterbitkan oleh Kusakawa Keizo dan diterbitkan oleh Diomedea mula disiarkan pada 3 April 2014 di Jepun. Lakon layar ditulis oleh Yoshimura Kiyoko dan ketua pengarah animasi ialah Ide Naomi dan rekaan karakter dihasilkan oleh Minakata Sunao. Lagu pembukaan “Sosho Innocence” dinyanyikan oleh Uchida Maaya, manakala setiap episode mempunyai lagu penutup yang berbeza yang dinyanyikan oleh seiyu anime berkenaan.

PLOT


Di sekolah asrama penuh perindustrian Myojo Academy, 13 orang gadis telah dipindahkan ke “10th Year Black Class”. Antara 13 orang pelajar kelas ini, terdapat 12 oarnag pelajar ialah pembunuh yang terdiri daripada pelbagai latar belakang yang ditugaskan untuk membunuh Ichinose Haru. Sekiranya mereka berjaya, maka hasrat mereka akan direalisasikan. Tapi, kalau mereka gagal, mereka terpaksa dihalau keluar dari kelas. Salah seorang pembunuh, Azuma Tokaku berasa simpati terhadap Haru dan berusaha melindunginya daripada pembunuh yang lain.

Akuma no Riddle Scene


















Protagonis Utama


 


We go to Ichi chara, dozo!


Ichinose Haru
Seiyu : Kanemoto Hisako

-          Haru ialah gadis periang dan ceria dalam Black Class. Dia ingin berkawan dengan semua orang yang terdapat dalam kelas. Dia seorang yang baik hati dan naïf kepada semua orang walaupun orang lain bermusuhan dengannya. Tokaku mendapati Haru bukan saja mempunyai parut dipaha malah diseluruh badannya dipenuhi dengan parut.


Azuma Tokaku
Seiyu : Suwa Ayaka

-          Protagonis utama. Tokaku seorang gadis yang suka menjaauhkaan diri daripada orang lain dan dingin. Walaupun pada pandangan yang pertama dia kelihatan seperti seorang pembunuh, taapi dia sebenarnya berusaha melindungi Haru. Azuma tidak suka orang lain mendekatinya dan dia tidak suka orang lain memanggil nama pertamanya.


Hanabusa Sumireko
Seiyu : Arakawa Miho

-          Anak perempuan kepada Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat. Di dalam kelas mempunyai meja dan kerusi yang khas saja untuknya. Teman sebiliknya ialah Banba Mahiru Shin’ya.


Hashiri Nio
Seiyu : Nanjo Yoshino

-          Nio ialah seorang gadis yang bertenaga dan berkeyakinan. Dia seorang yang sangaat menyibuk dengan urusan orang lain. Walaupun merupakan sebaahagian daripada  Black Class, tapi dia juga bekerjasama dengan akademi yang lain.


Banba Mahiru Shin’ya
Seiyu : Otsubo Yuka

-          Mahiru ialah gadis yang pemalu dan berasa malu untuk bercakap dengan orang lain. Dia juga sering menjadi mangsa buli. Namun, apabila matahari terbenam, personality gentian Mahiru, Banba Shin’ya akan muncul. Shin’ya adalah berlainan dengan personality Mahiru.

Karakter-karakter Lain.

Inukai Isuke
Seiyu : Asakura Izumi

Namatame Chitaru
Seiyu : Misakawa Sachika

Takechi Otoya
Seiyu : Numakura Manami

Kenmochi Sheina
Seiyu :  Yamada Yuki

Shuto Suzu
Seiyu : Anzai Chika

Kaminaga Kouko
Seiyu : Yoshimura Haruka

Kirigaaya Hitsugi
Seiyu : uchida Mami








Credit pic & gif goes to some  various site as well as ;


akumanoriddles.tumblr.com/anime.joyreactor.com/wordpress.com/akuma-no-riddle.wikia.com/
fandompost.com/animeanonforge.com/yoyoluna.tumblr.com/mydramalist.info.com/pinterest.com/
riokichisnow.tumblr.com/animefansftw.com/animeplanet.com/animatake.com/dannychoo.com/
nickwallpaper.com/zerochan.net/yaya-ayane.tumblr.com/weheartit.com/
animeisdeadwordpress.c/otakuness.wordpress.c/seventhstyle.c/crymore.net/yurination.wordpress.c.


No comments:

Post a Comment

I Love All My Followers ^_^

Entry Babab.net

hatsune_miku_cursor

Singing Hatsune Miku

snow_pink

cute_anime_girl_bottom_left

cute_anime_girl_top_right

Streampad